image1 image2 image3

Hi!|Welkom op Pretty Pout|Ik schrijf over beauty, fashion & lifestyle|Enjoy!

All time favorite: Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place Makeup

Vandaag een uitgebreide review van mijn favoriete foundation aller tijden: Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place Makeup. Een foundation die de hele dag muurvast blijft zitten. Na uren gesport te hebben zit de foundation nog perfect en ook tropische hitte overleeft hij zonder moeite.



- VERPAKKING -

First things first: de verpakking. Het doosje heeft een luxe uitstraling door de combinatie van donkerblauw met goud. Ook het flesje vind ik er mooi en luxe uitzien door de gouden details en het matglazen materiaal. Het enige nadeel is dat er geen pompje bij het flesje zit. Ik heb hier zelf niet zoveel moeite mee maar zonder pompje is het wel lastig om het laatste beetje foundation eruit te krijgen. Ik had al een pompje van MAC, deze past op dit flesje en kun je los kopen voor €5,-. Wel gek dat Estée zelf geen pompjes verkoopt.

- WERKING -

Wat Estée Lauder zelf over de foundation zegt: "Double Wear Stay in Place Foundation houdt 15 uur lang en blijft dus de hele dag perfect zitten. Deze zorgeloze, langhoudende make-up blijft er fris en natuurlijk uitzien bij warme en vochtige omstandigheden of bij non-stop activiteiten. De foundation verandert niet van kleur, maakt geen vlekken en geeft niet af op de kleding. De formule van Estée Lauder voelt licht en aangenaam aan en beschermt uw huid met SPF10. De feilloze look die u 's morgens ziet, blijft u de hele dag behouden. Olievrij. Getest door dermatologen. Niet-acnegeen. Geurvrij."

Ik ben het met vrijwel alle punten eens. De foundation blijft letterlijk de hele dag perfect zitten en geeft niet af. Mijn make-up ziet er na een lange dag nog net zo uit als 's morgens, net nadat ik het aangebracht heb. Ook na uren gesport en gezweet te hebben. Dit is een van de weinige (of de enige?) foundation waarbij ik geen droge plekjes op mijn neus krijg. De foundation heeft een hele goede dekking en geeft je huid een beetje een porseleinen effect. Pretty! Een paar minuten nadat je het aangebracht hebt voel je dat de foundation zich aan de huid gehecht heeft en geeft het niet meer af. Ondanks de heftige dekking voel ik de foundation helemaal niet zitten. Ook krijg ik er geen puistjes van. Hij is niet geurvrij maar nadat je hem aangebracht hebt ruik je er niks meer van. Omdat de foundation zo goed aan je huid hecht kun je gedurende de dag beter niet bijwerken, dan kun je vlekken krijgen. Maar omdat bijwerken niet nodig is vind ik dit geen nadeel. (Je kunt overigens wel gewoon je poeder/bronzer/blusher of wat dan ook bijwerken zonder dat je vlekken krijgt.) Ik kan mij voorstellen dat - omdat de foundation zo dekkend is - het er cakey uit kan gaan zien als je een hele droge huid hebt. In dat geval moet je je huid extra goed hydrateren voor het aanbrengen.


- KLEUREN -

De foundation is verkrijgbaar in 30 tinten maar lang niet al deze kleuren zijn verkrijgbaar in Nederland. Toen ik de foundation net ontdekte vond ik mijn perfecte kleur bij Douglas. Maar een tijd geleden veranderde Estée Lauder de formule en de kleuren en was alles te donker of te geel voor mij. Ik bestelde de foundation toen een aantal keer op eBay, maar ik kreeg altijd een andere kleur binnen dan ik besteld had. Uiteindelijk ben ik maar weer naar Douglas gegaan en ging ik voor de kleur 2C1 Pure Beige. Véél te donker voor mij, maar ik wilde per se deze foundation. Maar, nu het goede nieuws: op esteelauder.nl verkopen ze deze foundation in 15 kleuren, terwijl je in de winkel keuze hebt uit maar 12 kleuren. Ook vekopen ze verschillende kleuren. Vorige week bestelde ik de foundation in de kleur 1N1 Ivory Nude en JAAA, het is een match!

Mijn oude en mijn nieuwe foundation... Wat een verschil in kleur!

N staat voor Neutral. Je hebt ook W (= Warm) en C (= Cool). Warm staat bij Estée Lauder voor een rode en gele ondertoon en Cool staat voor een roze ondertoon. Het eerste nummer staat voor de intensiteit van de kleur en het tweede nummer staat voor welke foundation het is in de - in mijn geval - 1N categorie.

- RESULTAAT -

Links zonder foundation, rechts met een laagje Estée Lauder Double Wear Makeup.

En met een full face of makeup! Ik heb hier dus ook poeder, bronzer en blusher over de foundation aangebracht.

Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place Makeup is te koop voor €42,- bij de luxere parfumeries en online op esteelauder.nl.

Wat is jouw all time favorite foundation?

CONVERSATION

5 reacties:

  1. Zo dat geeft echt een mooi effect. Ik heb zelf snel pukkeltjes Door foundation en heb er al veel geprobeerd. Momenteel gebruik ik een van Rituals maar het lijkt net alsof ik teveel opdoe. Hij blijft maar afgeven. Zelfs bij een klein laagje. Dan lijkt me deze prettiger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook altijd met andere foundations, alle kraagjes bruin! Dan is dit misschien wel een goede optie voor je ja, ook omdat de foundation olievrij is en je hier denk ik geen puistjes van krijgt. Maar dat verschilt natuurlijk per huid!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ja, ik vind het effect zo mooi! Thanks :)

      Verwijderen
    2. De kleur staat perfect bij je huid en is mooi dekkend!
      En super dat deze niet afgeeft en goed blijft zitten.
      liefs

      Verwijderen