image1 image2 image3

Hi!|Welkom op Pretty Pout|Ik schrijf over beauty, fashion & lifestyle|Enjoy!

HEMA salted caramel vs Tony's Chocolonely karamel zeezout

Als je van chocola houdt, heb je vast wel eens de populaire karamel zeezout reep van Tony's Chocolonely geproefd. Het is een van mijn favoriete chocoladerepen! HEMA heeft nu ook een reep met karamel zeezout in het assortiment. Is deze net zo lekker?



De reep van Tony's Chocolonely heeft een inhoud van 180 gram en kost €2,65. Die van HEMA bevat 100 gram en kost €1,50. De repen schelen dus eigenlijk niks in prijs (HEMA is in verhouding 5 cent duurder). Maar als je zin hebt in een goedkope snack en geen behoefte hebt aan 180 gram chocola kun je beter die van HEMA kopen, mits deze net zo lekker is natuurlijk.



Ik heb ze allebei geproefd, en de salted caramel reep van HEMA smaakt ook super lekker. Maar er is wel een groot verschil tussen de repen: de reep van HEMA is veel minder zout en de chocola smaakt zoeter. Je proeft het zout maar minimaal. In de Tony's karamel zeezout reep is het zout heel erg aanwezig. Er zit wel meer karamel in de reep van HEMA.

Tony's Chocolonely is ook populair vanwege hun missie om alle chocolade slaafvrij te maken. De chocolade van HEMA heeft ook een UTZ label: dit is een label voor duurzame landbouw. Beide zijn ze dus op een positieve manier bezig met mensenrechten en een beter milieu.



Conclusie: als je geen behoefte hebt aan 180 gram chocola en voor de goedkoopste optie wilt gaan, kun je beter voor de reep van HEMA kiezen, al maakt het in verhouding niks uit. Als je echt van zout houdt zou ik voor Tony's gaan. Als je een echte zoetekauw bent en die van Tony's eigenlijk iets té zout vindt, ga je de reep van HEMA heel lekker vinden.



Hou jij van karamel zeezout?

CONVERSATION

7 reacties:

  1. Ik vind zout in chocola sowieso een beetje eng dus ik denk dat ik voor die van Hema zou gaan. Of een gewone reep Tony's. Leuk dat je dit getest hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook een heel gek idee, maar het is echt super lekker.

      Verwijderen
  2. Wat een leuke test! Ik hoop dat ze deze ook nog eens met pure chocolade gaan maken eigenlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben niet zo'n fan van pure chocolade maar in combinatie met zeezout lijkt het mij ook wel lekker!

      Verwijderen
  3. Heerlijke chocola zowel van de Hema als Tony! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben geen liefhebber van chocolade met zout.
    Wel heel leuk dat je beide merken getest hebt. En wat de prijs betreft had ik verwacht dat de Hema chocolade een stukje goedkoper zou zijn dan de Tony´s!

    BeantwoordenVerwijderen